Dinamització de Consells d´ Infància i Adolescència

Ref.:

0,00 € IVA inc.

Els Consells de Participació infantil i Adolescent són els òrgans reglats que permeten escoltar i donar resposta a les inquietuds i suggeriments de la infància. La participació és, sense dubte, el dret fonamental de la ciutadania ja que és necessària per conviure, compartir decisions i accions que afecten la vida d'una persona i la vida de la comunitat en què es viu. Per què no participar, doncs, una xiqueta o un xiquet del municipi?

Roger Hart, psicòleg i acadèmic en drets d’infància, diu a través d’un tractat d’UNICEF International que "la participació infantil actual és en la seua major part frívola i explotadora". Això vol dir que la infància participa d’una manera simple, com a receptora passiva d'allò que els adults creen o decideixen.

Des de Quera acompanyem aquest grup ciutadà perquè participa de manera projectiva i proactiva. Així mateix, hem desenvolupat els projectes de creació dels òrgans de participació infantil i adolescent de Mislata, Almussafes, Catarroja, Villena, Paterna, Segorbe, Benicarló, Manises, Alcantarilla o Sant Antoni de Benaixeve entre d’altres. Igualment dinamitzem el Consell Estatal de la Participació de la Infancia y la Adolescència (CEPIA).

Defensem i sensibilitzem en els drets de la infància, aprofundint en el de la participació on la veu dels xiquets, xiquetes i adolescents del present és, i ha de ser, escoltada i valorada.

A més, participem en jornades i cursos donant a conèixer la nostra experiència en la dinamització de la infància, compartint ferramentes i dinàmiques que ens ajuden a poder visibilitzar la veu de xiquetes i xiquets dins del seu municipi.

• Dinamització de Consells d´Infància i Adolescència
  • Organització d´esdeveniments/festes al voltant dels Drets de la Infància
  • Formacions i ponències amb personal experts