Formació a dinamitzadores i dinamitzadors d´infància

NOVES DATES!

L'objecte del curs és permetre que les persones que vagen a dinamitzar grups de participació infantil i Consells d´Infància i Adolescència,  tinguen els coneixements necessaris per a desenvolupar la seua labor, aconseguint que les xiquetes i xiquets siguen protagonistes en la vida social, cultural i política d'un municipi. El curs comptarà amb la participació d'UNICEF CV i estaria certificat per l'Associació QUERA, després de l'assistència completa a la formació. Es realitzarà mitjançant teleformació en els dies i horaris indicats.

OBJECTIUS
- Aconseguir les competències necessàries per a pensar, programar i promocionar en matèria de drets d'infància i ciutadania global
- Adquirir les eines metodològiques necessàries per a garantir la creació i la bona gestió d'un CLIA.
- Conéixer espais reals de participació infantil, així com els recursos necessaris per a l'organització d'aquests.
- Reconéixer i utilitzar de manera pràctica els recursos necessaris per al foment del desenvolupament de l'autonomia i el pensament crític en la infància així com el correcte tractament a la diversitat de tot l'alumnat.

METODOLOGIA:
Partint de la base que es tracta d'una formació en participació, la metodologia, tot i compondre's de part teòrica, també requereix moviment, joc i dinamisme. S'analitzarà i treballarà sobre la participació des de la pròpia pràctica dels i les membres de l'equip. Teoria, pràctica, participació, joc. TELEFORMACIÓ EN CASTELLÀ.

PROGRAMA:

4 de setembre, 17-19H

MÒDUL 1: MODA, OBLIGACIÓ O DRET? MARQUE LEGISLATIU: DRETS DE LA INFÀNCIA I PARTICIPACIÓ., impartit per Elena Filella, Responsable de programa Ciutats Amigues de la Infància en UNICEF Comité Comunitat Valenciana.

• El dret a la participació des de la perspectiva de la Convenció sobre els Drets del Xiquet.
• El dret a la participació infantil: models, requisits i exercici.
• La participació infantil en el context municipal: un enfocament de drets.
• Tipus i modalitats de participació infantil municipal: claus i procés

5 de setembre, 10-12h

MÒDUL 2: COM HO FEM? PROCESSOS PER A CONSTITUIR UN CONSELL DE PARTICIPACIÓ INFANTIL, impartit per Sergi Morales, mestre, formador i dinamitzador de Consells d'Infància. Tècnic en participació infantil i ciutadania global per la UNED i UNICEF.

• Qui compon un CLIA?
• Errors habituals quan treballem la participació infantil.
• Accions a realitzar fins a la constitució d'un Consell d'Infància d'una forma progressiva
• Implicació de col·lectius i organitzacions per a garantir l'èxit.

11 de setembre, de 17-19h

MÒDUL 3: I ARA QUÈ? ORGANITZACIÓ D'UNA SESSIÓ I PRÀCTIQUES, impartit per Associació Quera
• Com organitzem les sessions.
• Panell d'experiències d'èxit.
• Pràctica amb un grup de xiquetes i xiquets/adults.

INSCRIPCIONS

GRATUÏT